طریق وصل

مراقب باشید گرفتار شرک خفی نشوید.
عبادتی که مقداری از آن برای خدا باشد و مقداری برای مردم، شرک خفی است. روایت دارد که خداوند تبارک و تعالی به ریاکار می گوید: « من بهترین شرکا هستم. ای کسی که عمل مرا برای من و دیگری انجام دادی، من از همه ی شرکا بهترم و از حق خودم می گذرم. همه ی مزدت را برو از دیگری بگیر.»
کار خیری کردی، مقداری برای خدا و مقداری برای مردم، خدا اولاً چند ناسزا به ریاکار در قیامت می گوید. ریاکار وقتی وارد صحرای محشر می شود، به او خطاب می رسد که «یا کافر، یا خاسر (زیان کار) و یا غادر (حیله گر و حقه باز)، من بهترین شرکا هستم و از سهم خودم گذشتم و سهم خودم را نمی خواهم، همه ی مزدت را برو از آن شخصی که کار را برای او انجام دادی بگیر.» به این می گویند شرک خفی.
شرک و ریا در عمل خیلی مخفی است و روایت دارد که از جای پای مورچه ای که در شب تاریک روی سنگ صاف و سیاهی راه می رود مخفی تر است. لذا ما باید خودمان را به خدا بسپاریم و از خدا بخواهیم که کمک کند که عملمان را خالص نماییم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">